Sumário
Ficha bibliográfica
Ficha técnica
Comentários
Pesquisa
Menu Inicial
Publicações
Outras publicações/coleções
A linguística na formação do professor : das teorias às práticas
Sumário
A análise da interlíngua e a caracterização do perfi l linguístico do aprendente com base nas teorias de aquisição de uma terceira língua
Abdelilah Suisse
Documento (.pdf)
AbstractThe common perspective of L3 researchers argues that multilingual learners have a richer linguistic-communicative repertoire (at least quantitatively) than learners of a L2. Therefore, it allows the transfer of knowledge of a L1, but also of a L2, in the appropriation of a L3. The activation and / or blocking of the previous linguistic knowledge (L1 and L2) in the appropriation of a L3 depends on the complex conjugation of several linguistic, psycholinguistic and sociolinguistic factors. Thus, believing that the process of appropriation of a L3 / Ln differs from the appropriation of a L2, this article tries to explain how the knowledge of these factors can be enhanced and applied by teachers / researchers, i.e. in data collection instruments, in particular in the questionnaire, in order to characterize the profi le of multilingual learners.
Voltar
Data da última atualização: 2021-02-24
DestaForma, Design e Multimédia
Biblioteca Central © 2006 - Todos os direitos reservados - FLUP